Shangri-La – Odcinek 1.

snapshot20090408152704
Mówiłam chyba, że nie streszczam już Toradora! ? A czy spodziewaliście się, co będzie moim następnym anime?

Shangri-La to, w.g. mnie, bardzo dobre anime. Zdaje mi się, że lepiej będzie mi się je streszczało, niż toradora. Mam nadzieję, że nie popełniłam błędu, a jeśli tak, to jeśli nawarzyłam piwa to muszę je sama wypić. I tak będę pisać dalej. No to.. 1…2…3… START!

OPENING:

MAY’N – „KIMI SHINITAMOU KOTO NAKARE”
Bardzo mi się spodobał. Śpiewa się dość szybko, ale nawet ja nadążyłam, więc nie jest taka trudna. Najbardziej podobają mi się słowa „Kimi shi ni tamou koto nakare, Kimi no tame taorete mo haiagaru, Ano hi terashita yuuhi ga, Kawashita kanjou ga kono mune ni aru kara„.

Streszczenie:

Daleka przyszłość. Tokio wygląda jak wielka dżungla. Wszystko zalewa woda. Wszyscy walczą o dwutlenek węgla. Nikt nie może naruszyć granicy dziennego spalania węgla (wytwarzania dwutlenku węgla). W tym świecie żyje Kuniko Hojo. Jest roztargnioną i zbuntowaną nastolatką, która wyszła z więzienia. I właśnie ta oto dziewczyna ma kiedyś poprowadzić Metal-age. Gdy wychodzi z więzienia na zewnątrz spotyka swoich przyjaciół: dwóch transwestytów i starszego pana górnika. W domu czeka na nią babcia, a ona sama jest księżniczką… Która jednak się do władzy nie śpieszy… Pomimo swojego przywódczego talentu i inteligencji. Dzierży dzielnie broń, przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Ending:

Midori- „Hajimari no Asa ni Hikari Are”
Powiem, że na ending’u się zawiodłam. Nie wiem jak wy, ale ja wolę coś takiego, że ktoś śpiewa… Tak jak w opening’u, a nie tak jak tutaj. Ale w każdym razie nie jest tak źle. Po prostu można go ominąć, prawda?

Myślę, myślę…:
Tak sobie czytam to moje streszczenie i myślę, że wyszło mi jak recenzja. POMOCY! Jak to zmienić? Może w następnych odcinkach uda mi się napisać to dobrze.

Co do grafiki w anime – Dość mnie odpychała, ale ważniejsza jest fabuła. Gdy jest ciekawa zawsze oglądam anime. I tutaj właśnie była. Mam nadzieję, że oglądniecie to anime.

Zachęcający są też bohaterowie: zbuntowana nastolatka, genialne dziecko, mała księżniczka, drag queen, pani doktor, dowódca armii, stary dżentelmen i równie stara dama. Troszkę powariowane.

Zwłaszcza powariowane dlatego, że pani Momoko ma męski głos i rysy twarzy, Mi-ko jest niską, grubą, panią o, także, męskim głosie, a Kuniko jest pełną radości, a jakże, chłopczycą. Ogólnie każda z postaci jest dziwna, a zarazem ciekawa.

Zwłaszcza dobiły mnie te słowa „A co z twoją mamą i tatą?” „Są zajęci, później do nich napiszę” „Mama i tata na pewno zjedzą z tobą obiad”. Biedna była ta dziewczynka 😦

Nie chce mi sie myśleć, więc kończę moje „myślę, myślę” i zabieram się za oglądanie anime.

Screen’y:
snapshot20090408152845

snapshot20090408152919

snapshot20090408152928

snapshot20090408153048

snapshot20090408153104

JaNe!

4 komentarze

Filed under Anime, Streszczenia anime

4 responses to “Shangri-La – Odcinek 1.

  1. A mnie za to, to anime kompletnie odrzuciło.
    Tak jak i Tobie, nie przypadła mi do gustu grafika, a nie potrafię oglądać anime, które mi się zwyczajnie nie podoba. Wyznaję prostą zasadę, że nie będę katować swoich oczu bo i tak jest masa innych tytułów, które mogę obejrzeć 😉
    Opening jest rewelacyjny – naprawdę piosenka okropnie mi się podoba ^^
    Co jednak sprawiło, że „przelała się czara goryczy”? Może i jestem nietolerancyjną idiotką, ale para transwestytów całkowicie sprawiła, że po pierwszym odcinku nie mam zamiaru omijać tą serię szerokim łukiem.

    Życzę powodzenia w pisaniu – wyrobisz się w pisaniu streszczeń 😉 Na początku wychodzą straszne tasiemce, ale po pewnym czasie będzie już krótko, zwięźle i na temat ^^

    Pozdrawiam ^^

    PS: Nie napisałam nic wcześniej, więc teraz wykorzystam okazję – bardzo ładny banner! Widzę, że naprawdę bardzo polubiłaś Pretear ^^

    • riicki

      @Shourii
      @Utau

      Czyli pewnie koniec Shangri-La??? W takim razie muszę się porządnie zastanowić. Co według was powinnam streszczać? Nie chcę czegoś, o czym już ktoś pisze, a nie chcę też popełnić znów błędu i napisać o czymś nie lubianym.
      Pozdrawiam 🙂

      • Ja (my? nie wiem czy Utau mnie popiera) nic Ci nie narzucam – jeśli podoba Ci się Shangri-La to taka Twoja wola. Wcale nie jest powiedziane, że muszą się nam podobać te same serie 😉

        Co zaś się tyczy sugestii – letni sezon właśnie się rozpoczyna, dlatego moim zdaniem dobrym wyjściem byłoby wybrać sobie jakiś tytuł z nowości. Ja prawdopodobniej z tego lata nie biorę żadnej serii do opisywania, conajwyżej pierwsze wrażenia machnę. Tak więc masz pełną różnorodność ^^

        Umi Monogatari już się ukazało, Yoku Wakaru Gendai Mahou i Bakemonogatari zapowiadają się całkiem nieźle – naprawdę jest w czym wybierać 😉

        Pozdrawiam ^^

  2. Zgadzam się z Shouri. Grafika jest odpychająca, tutaj macie rację. Ale mnie nawet i fabuła „obraża” Kompletne zero co do całego skonstruowania tego anime. Wychodząca dziewczyna z więzienia? – za co?! Nawet jeżeli jest księżniczką?! No dobra spokojnie.

    Mówiąc prościej odrzucam to anime. Grafika, fabuła, historia, gatunki itp. To nie moja dziedzina. Ja wolę ładną grafikę, dobrze skonstruowaną historię, gatunki typu komedia, romans, akcja, magia, fantasty itp.

    Ale to było do anime. Twoje pisanie nie jest złe. Na początku takie lekko zagmatwane, ale spoko. (lepsze niż moje) Banner jest prześliczny, ale to powinnaś wiedzieć już w swojej stronie „Bannery”

    PS Taka prośba. Jeżeli chcesz tak bardziej „urozmaicić” swoją notkę, najlepiej wstawiaj więcej obrazków. Przynajmniej czytający wie, co się działo w odcinku. (mniej więcej)

    Pozdrawiam

    HoshinaUtau- ❤

Skomentuj

