Meikyuu

Untitled 1

Powtórzę moje słowa z twitter’a. Sądzę, że „grzechem byłoby nie dodać notki, zwłaszcza, że mam już wiele przygotowanych”. Więc oto i on, wywiad o MeiQ. Zmieniłam trochę kategorie, zamiast „Przeglądy” mamy „Wywiady i Przeglądy”. Doszłam do wniosku, że tak czy siak w jakis sposób reklamuję dany blog, czy magazyn, więc tak jest lepiej. A teraz idę grzecznie do lekarza ^^ P.S. Odpiszę dziś na komentarze, ale nie wiem, czy w ogóle byście chcieli.

Kolejka wygląda tak:

1.Nezumi

2.Only Heaven

3.Dream Universe

4.Ayame Sekai

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Jaki tytuł nosi twój blog?

„MeiQ” albo „Meikyuu” jak kto woli, co po japońsku oznacza ni mniej ni więcej jak „Labirynt” ^^

Czym się tam zajmujesz?

Przede wszystkim tłumaczeniem japońskich piosenek, lecz oprócz tego również recenzjami japońskich dram i filmów (rzadziej też anime). Piszę też kilka opowiadań, a od czasu do czasu zdarzają się notki o z zupełnie innych kategorii.

Kiedy założyłaś bloga?

W listopadzie 2008. Dwudziestego drugiego dokładnie. To jedyna rzecz, która rozjaśnia mi ten ponury miesiąc 🙂

Miałaś przedtem inne blogi?

Całe mnóstwo, chyba z pięć lub sześć z opowiadaniami, ze dwie galerie, jedną gazetkę, jeden muzyczny, jeden w formie pamiętnika. Możliwe, że było coś jeszcze, ale nie przetrwało na tyle długo, by zostać w mojej pamięci.

Czemu powinniśmy wpaść na twojego bloga?

„Powinniście”? Nie, to nie jest dobre słowo. Nie jestem zbyt dobra w reklamach, lecz myślę, że nie są tu one potrzebne. Chyba każdy, kto przeczytał już, co zamieszczam na swoim blogu, będzie wiedział, czy znajdzie tam coś dla siebie. Jeśli tak, wpadnie i bez reklam. Jeśli nie, wchodząc na mojego bloga, straciłby tylko czas

Czemu załozyłaś MeiQ?

Chyba nikogo nie zdziwię, jeśli powiem, że jest to po części zasługa bloga Shouri. Trafiłam na niego przez przypadek i pierwsze co zauważyłam to grafika, estetyczne ramki i forma dodawania notek, do tego ładny nagłówek. Nie patrzyłam nawet na treść. Spojrzałam tylko na adres i widząc część „wordpress.com” od razu wpisałam ją do przeglądarki. Wiedziałam, że muszę wypróbować serwis blogowy dający takie możliwości graficzne i opcjonalne.

Dlaczego taka nazwa, a nie inna?

Nazwę bloga zawdzięczam przede wszystkim mojej ulubionej japońskiej artystce Hayami Kishimoto oraz jej piosence „-MeiQ-Meikyuu-MAKE YOU-„. Szczególnie jedna linijka przypadła mi do gustu, a mianowicie „MeiQ mayowanai de…” [jap. „Nie zabłądź w labiryncie”] Dla mnie mój blog jest właśnie takim labiryntem, w którym łatwo zabłądzić, lecz gdy pozna się go wystarczająco dobrze, można bez problemów poruszać się między korytarzami podstron i kategorii.

Jakim stylem piszesz notki?

Zależy które. Inaczej pisze się opowiadania, inaczej recenzje, a jeszcze inaczej notki z tłumaczeniami. Ogólnie staram się raczej pisać „po swojemu”. Czasem z przymrużeniem oka, tak na luzie, kiedy indziej bardzo poważnie, a innym razem stylem, którego nie da się w żaden sposób określić. Zależy to przeważnie od tego, jaki jest temat notki i w jakim jestem akurat nastroju.

Dziękuję, Alex, to koniec.


Kilka słów ode mnie

Alex to jedna z moich dwóch najlepszych przyjaciółek w internecie. Lubię ją głównie za to, że często mówi ciekawie. Takie same słowa mogę znaleźć na jej blogu, czytanie sprawia radość. No i przecież, gdyby nie Alex mój foobar ograniczałby się do 3 piosenek japońskich i 0 filmów jap.


http://meiq.wordpress.com/

6 Komentarzy

Filed under Blogi, Przeglądy i Wywiady

6 responses to “Meikyuu

  1. 😀 No i teraz nadeszła kolej Alex :3 Apropo, przyjaciółek ?;> to która jest ta druga? xD No się postarałaś xP

    PS Apropo tego bannera xD To tak mi się z tobą skojarzyło jak go stworzyłam >D Więc dałam ci dedyka :3

    Shio :*

  2. No ^^ z tymi wywiadami to bardzo ciekawy pomysł, nie powiem.
    Hmm, fajnie mieć taką przyjaciółką w Internecie. I w ogóle, Alex wydaje się być ciekawą postacią, no i interesująca odpowiedź do pytania, dlaczego taka nazwa, a nie inna. ^^
    Mam nadzieję, że następne wywiady też będą takie sympatyczne (nie wiem, jak to inaczej określić xD), no i że pytania będę jeszcze bardziej urozmaicone. : )

    Pozdrawiam!

  3. Naprawdę strasznie fajny pomysł z tymi wywiadami ^^ Ciekawych rzeczy się można dowiedzieć o ludziach, z którymi się teoretycznie dużo rozmawia, ale tak naprawdę nie wiemy o nich nawet maleńkiej cząstki całości (na eschatologie mnie wzięło [ech] ;))

    Widzę, że Alex do wordpressa przyciągnęło to samo co i mnie, czyli estetyka ^^

    Szkoda tylko, że jej jeszcze troszkę nie pomęczyłaś xD Z chęcią usłyszałabym odpowiedzi na pytania typu: „Jaką serię zabrałabyś na bezludną wyspę”, albo „Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z A&M”, czy też „Co najbardziej podoba Ci się w prowadzeniu bloga” 😉

    …może przeczyta ten komentarz i podzieli się przemyśleniami? 😉

    Pozdrawiam ;*

    • Alex

      Heh, przeczytałam i chętnie się podzielę przemyśleniami xD A więc po kolei:

      „Jaką serię zabrałabyś na bezludną wyspę?”
      Mówimy o mangach, anime czy dramach? Jeśli mangę, to „Shugo Charę” albo „Sailor Moon”, nie wiem, do której jestem bardziej przywiązana. Jeśli anime, to bez wątpienia wyposażyłabym się w „D.Grey-Mana” – to jedyna seria, której obejrzałam ponad sto odcinków i wiem, że po kolejnych stu nie znudziłabym się nią ani trochę. Jeśli miałabym do wyboru dramę, nie obeszłabym się bez „Gokusen” oraz „You’re Beautiful”. Tak więc na jedno pytanie jest wiele odpowiedzi ^^

      „Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z A&M?”
      „Sailor Moon” w dzieciństwie? Chyba tak byłoby najprościej. No i „BeyBlade”, „Shaman King” czy obowiązkowo „Pokemon”. Najpierw zdobyłam okazjonalnie 18 tomów mangi „Sailor Moon” po okazyjnej cenie (30 zł, to po jakieś 1,60 za jeden tom ^^) Potem znajomo brzmiące tytuły przyciągnęły mnie na stronkę z odcinkami anime on-line. Zresztą dopiero po re-watch wszystkich tych „bajek” zabrałam się za inne serie. No i wpadłam w to uzależnienie po uszy ^^

      „Co najbardziej podoba Ci się w prowadzeniu bloga?”
      No i to pytanie jest najtrudniejsze. Ale zdaje mi się, że to przede wszystkim dzięki Wam prowadzenie tego bloga sprawia mi przyjemność. Lubię czytać komentarze, nawet jeśli jest ich mało. Cieszę się, że są szczere, że ktoś faktycznie czyta mojego bloga, że przydaje mu się to, co na niego wrzucam. Lubię czuć, że jestem komuś potrzebna, dlatego każde zamówienie zamiast jęku „Znowu stracę pół dnia na tłumaczenie” wywołuje u mnie szczery uśmiech. Układam sobie harmonogram, wyznaczam kolejne terminy, które mobilizują mnie do pracy. A mimo to nigdy nie mam wrażenia, że piszę te notki dlatego, że muszę. Robię to zawsze dlatego, że chcę. Chcę się wygadać na temat jakiejś piosenki czy filmu, chcę poznać opinię innych, chcę, by ktoś mnie zapamiętał nawet jeśli miałoby to być tylko skojarzenie, że to „ta, co tłumaczy japońskie piosenki”. Chyba więc nie ma czegoś, co w prowadzeniu bloga podobałoby mi się najbardziej. Kocham samo prowadzenie go i życie w tym świecie, internetowym, niby nieprawdziwym, a jednak mimo wszystko rzeczywistym.

      Mam nadzieję, że trochę zaspokoiłam Twoją ciekawość. Przygotuj się na to, że przy wywiadzie z Tobą też będę dociekliwa, bo Aikee pewnie nie zada wszystkich pytań, na jakie odpowiedzi mnie interesują xD

      Pozdrawiam ^^
      Alex

  4. Aikee_chan

    @Shioko
    Jak już ci odpowiedziała, druga jest Ayame. Dzięki za dedyk ;*

    @Harumi
    Jaasne, zapomniałam, muszę jeszcze z Tobą sobie zrobić wywiad. Twojego bloga jestem ciekawa najbardziej, bo znam go najkrócej. Faktycznie, Alex jest niesamowita, a w roli przyjaciółki sprawdza się znakomicie.

    @Shourii
    „Eschatologie”? Google podają, że to coś związanego z religią. Mnie tam do wordpress’a przyciągnęło to, że dzięki temu jestem wolna od tego szmacianego oneta. Brr… Wszystko lepsze od tego, a wordpress to już staje na podium. Obiecuję, że w następnych wywiadach podam i te pytania. Jeśli masz jeszcze jakieś pomysły to podawaj, bo ja nie jestem za dobrą dziennikarką.

    @Alex
    Więc podaj mi te pytania, bo zadam tylko te powyżej.

  5. mizuumi

    Albo ja jestem mało inteligentna i nie wysłałam komentarza, albo nie wiem co -_-

Skomentuj

