Przeglądy: Magazyny

Już dawno zastanawiałam się, kiedy wznowić moje przeglądy. Wywiady idą szybciorem, ale za to o polskich magazynach związanych z Japonią od dawna ani widu, ani słychu. Z tego powodu jak najszybciej zawitałam na stronkę „Otaku” i z radochą zauważyłam, że nowy numer wyszedł z opóźnieniem, dopiero w tym roku. „Na szczęście, przynajmniej wiele mnie nie ominęło” pomyślałam z ulgą. Ale sobotę miałam zajętą, więc dopiero w niedzielę. Przedtem jeszcze dowiedziałam się, że „Otaku” #22 zobaczymy pod koniec stycznia, więc pomyślałam, że poczekam, ale przedłużało mi się to czekanie  i jednak notka jest o jednym numerku. „Kyaa” już nie ma szans, a magazyn-o-ecchi-czyli-Arigato to nie dla mnie.

Otaku #21

Recenzje: Bakemonogatari, The Sackred Blacksmith, Bremen, Ristorante Paradiso (gdybym wiedziała, że to jest takie ciekawe to z pewnością zawitałby u mnie ten tomik, który tyle razy widziałam na półce w Empiku..), Sukisyo!, Lucky Star, InuYasha, Szept Serca, Wampirzyca Karin, Bia – Czarodziejskie Wyzwanie, K-ON!, Myself;Yourself, Genji Monogatari Sennenki. Chyba na każde anime mam niemałą chętkę, ale od razu odpada mi myśl o oglądaniu, gdy wspominam jakąś dramę 🙂 Ale gdybym na upadłego miała wybierać to z pewnością „Genji Monogatari Sennenki”, chociaż łyknęłabym trochę japońskiej historii.

Kultura: Kalejdoskop, Tokijczyka zwykły dzień i Wspinając się na góre Fuji. Co prawda opowiadania o wycieczkach do Japonii coraz bardziej mnie zniechęcają do odwiedzenia tego kraju (na szczęście dalej są książki takie jak „Ulica Tysiąca Kwiatów”, dzięki której nigdy nie zrezygnuję z marzenia), a recenzja książki też wydawała się trochę przynudnawa. W znanym Kalejdoskopie możemy przeczytać o wykładach o kulturze Japonii, kendamie w Polsce, najbliższych konwentach oraz życzeniach noworocznych.

Offroad: Kalejdoskop, Aż do przesady, Świat Gai, I Want To Change The World, Szkoła Mangi, Listy i kwitek „prenumerata”. Offroad jest chyba moim ulubionym spośród całej trójki odkąd zaczęłam oglądać dramy 🙂 Akurat dziś zdecydowanie najbardziej spodobał mi się artykuł „I Want To Change The World”, gdzie Kokoro opowiada o Lelouch’u, Lightcie i Hao, którzy chcą zmienić świat. Nie spodziewałam się czegoś takiego, ale naprawdę mnie to zaciekawiło.

P o d s u m o w a n i e: Okładka jak zwykle fajna, niewielka ilość płatków śniegu, które są niespecjalnie widoczne na pierwszy rzut oka. Numer spóźniony, ale mnie to wcale nie przeszkadza. Trochę za chwalebne opinie na temat anime (K-ON! zdecydowanie nie nadaje się na 7.0/10), ale przecież każdemu podoba się inaczej.

4 Komentarze

Filed under Magazyny, Przeglądy i Wywiady

4 responses to “Przeglądy: Magazyny

  1. Michiko

    Otaku#21 z początku było najgenialniejszym numerem, kiedy zobaczyłam majestatycznie siedzące Lulu, z tą jego miną *—–* Ale zaraz wrażenia opadły, kiedy okazało się, że wydrukowano go NA POŁÓWCE xO
    Osobiście gazety nie kupiłam, wolałam Kyaa, bo odkąd tylko zobaczyłam okładkę w numerze 20, wiedziałam, że będzie nudno xp

  2. Powiem tak…
    Otaku w Empiku siedząc na podłodze przeczytałam,
    jednakże go nie kupiłam,
    bo wszystkie pieniądze wcześniej wydałam -.-
    Poza tym, jakoś ten numer mnie nie zachwycił…

  3. Ja w ogóle nie czytam japońskich gazet… Jak jestem w Empiku, to szukam jakichś książek w stylu horror/thriller, albo angielskojęzycznych, albo o Japonii. xd
    No i poza tym tak jakoś niekoniecznie muszę czytać o mangach i anime, bo tylko się na nie nakręcę, i tyle, bo czasu nie mam za bardzo (albo mi się nie chce…). Także, ogólnie takie „Otaku” raczej odpada. ; p
    No, ja mam zamiar przeczytać „Ulica Tysiąca Kwiatów”, bo sobie zakupiłam, ale to już chyba w maju… xd

    Pozdrawiam ; )

  4. eh… ja póki co utknęłam z Otaku (rodzice przestali jeździć od Rzeszowa i już nie mam dostępu do Empika), zbieram się tak ostatnio z kupnem przez neta tych kilku numerów co jestem do tyłu, ale ciągle się zapomina i ciężko tatę zmusić do współpracy (ktoś musi zapłacić xD).

    Arigato nigdy nie czytałam i nie zamierzam zaczynać. ten numer Otaku zapowiada się nieźle (jak każdy zresztą) 😉

    ^@~Melisa~@^

    P.S. U mnie nowa notka – dalsza część opowiadania

Skomentuj

