Toaru Majutsu no Index

Wiecie co, powoli przechodzę na fazę, że 24 odcinki to naprawdę mało! A dawniej starałam się trzymać 13-epizodowych serii. Teraz kiedy widzę coś między 20, a 30 w ilości odcinków od razu daję to sobie gdzieś do plan-to-watch. Dlatego recenzje takich anime pojawiać się będą coraz częściej. Moim kolejnym celem jest re-watch Lucky Star.

Właśnie, chciałam powiedzieć, że przed chwilą wrzuciłam do harmonogramu planowane tłumaczenie na zamówienie wiedzmyyy. Ta notka jest akurat taką okazją, żeby was poinformować, iż jeśli ktoś chce szybko poznać translację jakiejś piosenki to ja akurat zawsze po szkole umiem znaleźć tą chwilę, humor i akurat nigdy specjalnie nie przejmowałam się kolejką, więc umiem wrzucić to w pierwszej kolejce zamiast ostatnie xD Prawda, nigdy nie dorównam temu, co może Alex, ale chcę się starać 🙂

Streszczenie:

Kamiyou Toumę od zawsze spotykają nieszczęścia, a wszystko przez jego prawą rękę. Pewnej nocy, goniony przez chuliganów, bity prądem przez niejaką Mikoto i jak zwykle z cholernym pechem, wraca do domu. Rano budzi się na zajęcia dodatkowe, wychodzi na balkon i zauważa ZAKONNICĘ! Daje jej jeść i dowiaduje się, że ma ona na imię Index. Dziewczyna przekonuje go, ze prócz esprów, których w Academia City – bo tam chłopak mieszka – jest wielu, istnieją magowie, a Ci chcą ją złapać przez kilkanaście tysięcy ksiąg, które ona posiada…

Myślę, myślę..:

Na początek o Toumie, wielkim bohaterze. Ratuje wszystko, co w jego oku zagrożone przez co potajemnie zakochuje się w nim chyba każda dziewczyna (prócz Mishy, którą pokazują przez kilka odcinków, ale ona nawet normalnie nie mówi…). Teraz Index, niby to cnotliwa zakonnica, a kiedy powie „Touma, Touma, w imię Boga” chłopak jak nie jak, ale się jej opiera, przez co nazywać ją można szatanem. Razem tworzą niezawodną parę, według mnie. Ale chyba tylko dlatego, że w sumie błękitno-włosa była tą pierwszą ważną, którą pokazali w anime. Prawda, kasztanowowłosa pojawiła się wcześniej, ale ledwo ją pokazali i już jej nie było. Dlatego Index ma pierwszeństwo. Bo Touma mógłby być z każdą dziewczyną, no jedynie nie z Ostatnim Rozkazem, siostrą numer 20001, ona jest Akceleratora. Zwłaszcza, że tu romansu wcale nie było. Ecchi tak samo, tylko dwa razy chłopcy rozebrali dziewczyny, 2 razy kruczowłosy zobaczył Index&Hyuki, do tego Mikoto podskoczyła idąc do szkoły, a wtedy podniosła jej się spódnica.. E.. no, jeszcze przy Siostrze numer xxxxxx (coś tam)  zobaczyliśmy majtki. To naprawdę mało, zwłaszcza że wszystko widzieliśmy od tyłu! Misaka Mikoto oraz Shirai Kuroko to po prostu dwie słodkie dziewczynki, trochę samotne i jedna z większymi problemami. Ale nie w tym sprawa, nasz wspaniały Kamijou hero uratuje każdego. Podoba mi się więź, która pomiędzy nimi jest. Chociaż nie są prawdziwymi siostrami, troszczą się o siebie. Właśnie za to je polubiłam. Kościół Anglikański, czyli Necessarius: najważniejsze postacie to z pewnością Kaori Kanzaki, Steel Magnus i Tsuchimikado Motoharu. Chcecie poznać ich magiczne imiona? Nie radzę, ponieważ zawsze kiedy je mówili, naprawdę mieli chęć mordu. Dziewczyna nie miała w sobie nic takiego, za co mogłabym ją znienawidzić lub polubić, czerwonowłosy kojarzy mi się jedynie z rumieńcem na jego poważnej twarzy, kiedy Touma ze straconą pamięcią spytał, czy on kocha Index. Kłamczuch to taki zwykły kłamczuch i kiedy nagle wparował do szpitala i zaczął nawijać jedno kłamstwo na drugie i mówić, że cały czas łże, w pierwszym odruchu się zdenerwowałam, ale potem dostałam napadu śmiechu. Te postacie z pewnością nie są dla mnie jakieś specjalne, ale na pewno dużo dodały temu anime. Ach, jeszcze wspomnę o Aisie Himegami, jedynej która ściąga do siebie wampiry a potem je zabija. Ta też była tylko niezłą postacią, ni to wygląd za ładny, ni charakter. No bo ona właśnie ledwo co się odzywała. Muzyka była pod jakimś względem genialna, zwłaszcza openingi. Endingi stały gdzieś w tle, za to Mami Kawada ogromnie się postarała. Po kompletne tytuły zapraszam do podstrony, gdzie podani są wykonawcy i tytuły. Grafika to właśnie coś, co bardzo pasuje do tego gatunku anime. Niektóre dziewczynki są świetnymi moe, ale na pewno nie każda. Zwykli uczniowie wyglądają jak w innych anime, magowie stanowczo nie. Nic dodać, nic ując. Nie mam jej wiele do zarzucenia, a nawet kompletne zero. Teraz kończę wykład, bo chyba znów rozgadałam się tak tylko dla wtajemniczonych, a nie powinnam.

Moja ocena:

8.5/10

Advertisements

6 komentarzy

Filed under Anime, Recenzje anime

6 responses to “Toaru Majutsu no Index

  1. Słyszałam o tym! To się znaczy mój ‚ojciec’ zespoilerował całą serię w drodze na przystanek -.-”
    No nie ważne…
    Powiem, że od dawna się zamierzałam na tą serię…
    Ale jakoś tak nie przypadło mi do gustu po tej twojej recenzji … Powiem, że nie lubię takich anime, gdzie wszystko jest tak za przeproszeniem naciaprane na siebie… A tutaj widzę, że z czymś takim mamy doczynienia.
    Nie wiem czemu ale dziwnie to dla mnie brzmi… siostra xxxxx leśtam -.-”’ Bez przesady proszę!

    Shio :*

  2. wiedzmaaaa

    Kuroko rządzi:) Świetny był odcinek z zamianą miejsc i Kuroko na prezydenta:) hehe Po obejrzeniu całej serii zastanawia mnie jedna rzecz! Był jeden taki odcinek, gdzie jeden koleś podszywał się pod jakiegoś kolegę Misaki i Touma go pokonał i tamten prosił go aby chronił Misakę. I w tym momencie brak głosu a Touma coś mu odpowiedział a Misaka w ukryciu się zaczerwieniła i przeżywała to… Co on mu odpowiedzial? Przecież jakby odpowiedział zwykłe, że obiecuje to by tego tak nie przeżywała… Ale może to ja już się czegoś doszukuję:)

  3. Michiko

    Index, BWAHAHAHAH, jakie imię, INDEX! -r.i.p-
    Dziękuję, że napisałaś tą recenzję, Aikee-sama, bo dzięki temu nie spojrzę na to anime. Tzn. fabuła wydaje mi się być…. dziwna xD

  4. Przyznam, że faktycznie dla wtajemniczonych… xD No, ale.
    I tak jak przedstawiłaś początek, to jakoś nie bardzo mnie to zaciekawiło, jakoś tak… zwykle, nic nowego… No nie wiem. xD W każdym bądź razie, ten cały Touma, czy tak czy siak, wydaje mi się dość intrygujący. xD

    Pozdrawiam ^^

  5. Aikee_chan

    @shioko
    Z tymi siostrami to dla tych, którzy oglądają to anime. Bowiem Misako była jednym z (dokładnie na trzecim miejscu) silnych 5-poziomowców (tam dzielili moc esprów na poziomy), więc dla projektu, który miał Akceleratora zamienić w 6-poziomowca (co było jakby niemożliwe normalnie) sklonowali ją w 20 000 egzemplarzach i białowłosy miał je wszystkie zabić. Jednakże wszystko zniszczył, a jakże, Touma, około 10 000. siostry.

    @wiedzmaaa
    Sama się chwilę nad tym zastanawiałam, ale potem przestałam. Teraz jakby pomyśleć, musiały być to naprawdę miłe słowa, ale coś mi się nie widzi, żeby jakieś miłosne, prawda? Mnie bardziej zastanawia to, ze te dwa speciale były takie z żartami, a przecież seria kończy się na tym, że Steel ma wezwać „index i jej opiekuna” do tego kogoś, ale gdzie są o tym dalsze odcinki? W Railgun?

    @Michiko
    Przypominasz mi Toumę po utracie pamięci, cytuję: „Index? To nie może być imię człowieka.. Może jakiś pies? Mam psa?” – a Index cała we łzach.

  6. @Aikee
    Dziękuję za wytłumaczenie, ale i tak nic nie zrozumiałam xD Więc… Nie ważne… Ale właśnie mi o to chodziło, że w tym anime zrobili ‚labirynt wątkowy’ -.-”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s