Kanon Wakeshima – Monochrome Flame

Któregoś dnia wspominałam sobie, jakie to proste do tłumaczenia nie były te teksty Kanon. Tak więc znów są. Nie jestem pewne poprawności translacji, jak zwykle.

Nadal na kolonii, to tyle wstępu.

Piosenka to po prostu Wakeshima Kanon, zawsze taka ciut gotycka i mroczniejsza. Już dawno temu znudził mi się jej styl, ale nie na tyle, żeby nie przeżyć słuchania kolejnego jej utworu. Podobają mi się odgłosy na początku, od razu widzę wtedy dziewczynę śpiewającą nad morzem. Tekst jest taki prosty, że wiele się przy nim nie nauczyłam, ale zawsze mam co dodać na bloga xDD A tak serio to lubię tłumaczyć jej teksty.

Monochrome Flame:

Anata totomoni sugoseru hibi wa mou
Dareka ka yaburi sutete shimatta no deshou

Semete onaji umi no oto wo kiite itai
Anata no koe ga
Anata no kotoba ga
Chikaku de hibiite furueru
Kioku wa soko de tomatta mama

Mata anata to tomo ni eiga no you na
Aoku somaru machi wo nagametai noni

Douka kurai umi no soko ni shizumete
Tadoru tabi
Omoidasu tabi ni
Subete wo tsuranuku setsunasa
Kioku wa koko de togireta mama de

Fukaku naru

Anata ga inai
Kono keshiki wa
Monokuroomu fureemu

Ano keshiki wo
Ima mo omoi tsudzukete

Jednobarwny Płomień:

Dni spędzone z Tobą
Czy myślisz, że były one zepsute i zmarnowane?

Co najmniej daj mi posłuchać odgłosu oceanu.
Twój głos.
Twoje słowa.
Tworzą echo wokół mnie i trzęsą
Moje wspomnienia zatrzymują się tutaj.

Jeżeli tylko moglibyśmy spróbować jeszcze raz
Rozgwieżdżone niebo nad miastem stałoby się błękitne jak w filmie.

Utopisz mnie w głębokim, mrocznym oceanie?
Cały czas stwarzam nowe wspomnienia
Cały czas pamiętam
Tutaj jest ostry smutek.
Moje wspomnienia kończą się tutaj.

Staje się głębsze

Nie ma cię tu.
I ten krajobraz
jest bezbarwnym płomieniem.

Ten krajobraz.
Dalej jest w moim umyśle.

POBIERZ

Nic ciekawego o tym nie powiem, bo też na filmiku mamy tylko obrazek i piosenkę.

2 Komentarze

Filed under Musiic

2 responses to “Kanon Wakeshima – Monochrome Flame

  1. Eri

    Powiem tyle – o ile Still Doll podobała mi się, o tyle znowu Monochrome Flame powiedziałam „nie” od pierwszej sekundy…
    No, i to by było na tyle.

  2. Niezła ta piosenka. Tekst w sumie też. Nie to, żeby mnie zachwycił, ale jest okej. : )
    Podobają mi się te słowa:
    ‚Jeżeli tylko moglibyśmy spróbować jeszcze raz
    Rozgwieżdżone niebo nad miastem stałoby się błękitne jak w filmie.’ Nie wiem czemu, po prostu… ; )
    I jeszcze to:
    ‚Utopisz mnie w głębokim, mrocznym oceanie?’ – ilu ludziom zadałabym to pytanie ; p

Skomentuj

